chevron-down chevron-right chevron-left chevron-down search lock sign-out sphere facebook-official facebook facebook-square linkedin linkedin-square linkedin2 google-plus-square twitter-square envelope envelope-o close quote-left download3 instagram

Dagens pass

Vårt mest CrossFit-inspirerande pass där vi presenterar ett nytt upplägg varje dag, och som kommer utveckla dig på de flesta tänkbara sätt.
Vi lär oss hantera skivstång, kettlebells, hantlar och flera andra redskap samtidigt som vi bygger styrka. Vi lär oss övningar med kroppsvikt och utvecklar vår balans och koordination.
Addera en portion hjärt- och lungkapacitet så kan vi summera det till att vi utvecklar det mesta hos dig som atlet, oavsett om du vill kompensera kontorstimmar eller bli svensk mästare på 100m.

Alla övningar kan utföras med olika förenklingar eller avanceringar, så när du deltar på passet kommer du i samråd med coachen välja det som utvecklar dig bäst.

Vi har delat in passen i några olika kategorier. I grunden är det samma tänk genom alla Dagens pass, men med olika inriktningar.
Exempelvis när vi kör skivstång så kommer det vara mest fokuserat runt teknik och övningar med det redskapet, men det kan fortfarande kombineras med andra övningsval.

Här är en kort beskrivning av våra olika pass:

Dagens pass – Grund
Ett perfekt insteg! Här har vi tydligare genomgångar, väljer enklare övningar och minskar lite på intensiteten. Behövs ingen förkunskap eller en viss atletisk nivå, utan här kan varje individs träningsresa starta.

Dagens pass – Skivstång
Här blandas vanliga övningar som marklyft, knäböj och pressar med tyngdlyftningsövningar av svårare karaktär. Ett pass för dig som vill bli stark och skickligare på alla övningar med skivstång.

Dagens pass – Styrka
Ett mer klassiskt styrketräningspass där vi jobbar med sets och reps. En bra sammansättning som tränar hela kroppen och där du använder kroppsvikt, ringar, redskap, hantlar och det som coachen har valt ut för dig vid just det tillfället. Bra genomgångar av teknik och rejäl muskelpump för din uppbyggnad.

Dagens pass – Rörlighet
För att nå sin fulla potential i många av övningarna så krävs det en viss rörlighet. Vanligast är musklerna runt höfterna för att kunna komma ner i fina knäböjs-positioner, men även skuldror och axlar har stor påverkan.
Här är ett pass där vi enbart jobbar med att bli rörligare och smidigare.

Dagens pass – RX
För dig som har tränat ett tag och är bekant med de vanligaste övningarna.
Det som skiljer från ett vanligt pass är att vi inte går igenom enklare övningar som finns i passet, utan lägger fokus på hur vi kan förbättra de mer avancerade. Någon gång har de flesta utövare drömt om att t.ex stå på händer eller kunna lyfta X antal kilon över huvudet, här lägger vi grunden för det.